Наукометричні бази – це постійно оновлювані переліки наукових видань, які відібрані враховуючи їх якість та дотримання редакціями правил рецензування. Наукометричні бази мають механізм обрахунку вагомості (популярності) видань та окремих авторів на основі цитування наукових робіт. Найбільш значимими сьогодні є бази Scopus та Web of Science. Саме публікація у журналах які входять до цих баз (індексуються у цих базах) остннім часо є обовязковою вимогою МОН для отримання вчених звань і наукових ступенів.
Виникає запитання, як знайти актуальний перелік журналів які входять до баз та підібрати потрібний журнал для публікації? Адже інформації жуже багато, часто вона суперечлива, фрагментарна, а іноді і неправдива, як у випадку хижацьких видань які не мають але декларують свою наявність у наукометричних базах.
Scopus
Перелік всіх видань які індексуються у базі Scopus можна переглянути за посиланням CiteScore metrics - Scopus Sources. Є можливість шукати конкретний журнал за назвою, ISSN, видавцем, оцінити рівень журналу за кількісними показниками цитованості і впливовості, знайти журнали відповідної галузі тощо. При виборі журналу для публікації важливо враховувати перелік журналів, які раніше знаходились у базі але були виключені, завантажити файл переліком таких журналів можна у переліку Scopus Discontinued Sources List.
Web of Science
Перелік журналів, що входять до наукометричної бази Web of Science можна переглянути за посиланням MASTER JOURNAL LIST. Сервіс надає можливість зручного пошуку за назвою журналу, категорією або ISSN. Також можна завантажити pdf-файли із переліком журналів за напрямами: Arts and Humanities Citation Index Source Publication та Science Citation Index Expanded Source Publication та Social Science Citation Index Source Publication
Рекомендації щодо написання наукової статті.
Перш ніж починати працювати над рукописом, слід задати собі кілька простих запитань:
У мене є що розповісти?
У мене є аудиторія, якій я можу це розповісти?
Якщо ваша відповідь на обидва ці питання негативна, то, мабуть, писати статтю не варто.
У мене є що розповісти?
Редакторів і оглядачів цікавлять оригінальні та інноваційні дослідження, які можуть поповнити базу знань з даного питання. Ваші висновки повинні бути розумними і підкріплюватися достатньою кількістю обґрунтованих даних. Якщо ваше дослідження є частиною більш масштабного проекту, слід обмежитися публікацією лише однієї статті по всьому проекту.
У мене є аудиторія, якій я можу це розповісти?
Кому буде цікаво читати про ваше дослідження? Чим більш оригінальним та інноваційним воно буде, тим більший інтерес викличе у читачів. Перед тим, як вирішувати, в який журнал відправляти свій рукопис, слід з'ясувати, чи представляє ваша стаття інтерес для місцевої або міжнародної аудиторії. Визначення своєї аудиторії це головний фактор в пошуку відповідного журналу.
Я точно збираюся писати рукопис
Вітаємо! Тепер залишилося лише написати роботу, дотримуючись вимог обраного вами журналу і загальні вимоги написання наукових робіт.
- процес написання
- вибір журналу
Перед тим, як почати працювати над статтею, вам слід ознайомитися з вимогами обраного вами журналу. А це, природно, означає, що спочатку потрібно вибрати сам журнал. Ось кілька порад, які допоможуть вам в цьому:
Не знаєте, в які журнали звернутися? Відправляйтеся на сайт видавництва. Там за допомогою спеціального пошуковика ви знайдете відповідні журнали. Зайдіть на головну сторінку сайту обраного журналу. Там ви знайдете розділи Цілі і спеціалізація, Імпакт–фактор, Керівництво для авторів, Склад редакторської комісії і Відкритий доступ Переконайтеся, що ваша стаття відповідає цілям і спеціалізації журналу.
Дізнайтеся, чи не відноситься журнал до числа тих видань, які публікують матеріали тільки на запрошення . Переконайтеся в тому, що умови публікації відповідають вашим вимогам. Переконайтеся в тому, що журнал відповідає вимогам щодо розміщення статті. Подавайте заявку тільки в один журнал. Міжнародні етичні стандарти забороняють одночасну подачу кількох заявок, і редактори дізнаються про це!
Ознайомтеся з «Керівництвом для авторів». Там ви знайдете інформацію про видах публікованих статей, політиці щодо більш ранніх і дубльованих публікацій, конфлікт інтересів, реєстрації клінічних випробувань, а також контактні дані команди редакторів, вимоги до графічного оформлення, мовою написання і довжині статей. Прочитайте фрагменти недавніх публікацій, щоб виявити найбільш актуальні теми: www.sciencedirect.com Зверніться по допомогу до свого керівника або колег. Ваш науковий керівник (який часто виступає і в ролі співавтора статті) також відповідає за вашу роботу. Статті, використані вами в ході написання роботи, також можуть допомогти вам в пошуку журналу; перевірте, чи підходять для вашої статті журнали, в яких були опубліковані ці статті.
Обережно: плагіат
Завжди публікуйте своє власне дослідження і описувати його своїми словами. Ви проводите відмінне дослідження – так поділіться ним з іншими! Не займайтеся плагіатом. Це здається очевидним, але все ж деякі вчені ігнорують ці правила: вони ставлять під удар свою кар'єру і несправедливо чинять по відношенню до тих людей, чию роботу копіюють. CrossCheck це онлайн–сервіс, який використовується редакторами всіх країн світу. Цей сервіс виявляє плагіат шляхом порівняння вашого тексту з базою даної, що об'єднує мільйони статей. Якщо стаття, що містить чужий контент, вже була опублікована, ми змушені вилучити її. Однак ця стаття, а також причина її вилучення будуть відображатися в каталозі ScienceDirect. Так ми звертаємо увагу на проблему плагіату і дослідників, замішаних в цьому. Якщо ви скопіюєте чужу роботу, то ризикуєте опинитися в їх числі!
Написання рукопису: структура
Наукова робота повинна мати строгу структуру. Це стандарт, який формувався століттями, і вважається найкращим способом представити результати наукових досліджень широкої аудиторії. У більшості наук використовується універсальна структура, наведена в таблиці, розташованої нижче. Незважаючи на те, що для більшості журналів назви статей стандартні, тут також є деякі відмінності. Тому до того, як починати працювати над статтею, обов'язково ознайомтеся з «Керівництвом для авторів» обраного вами журналу.
розділ |
призначення |
Назва |
Відображає зміст, зацікавлює читача |
Автор |
Визнає внесок дослідника (дослідників) |
анотація |
Підсумовує дослідження і висновки |
Ключові слова |
Уможливлює точне знаходження статті в базах даних |
Основний текст |
|
Вступ |
Являє роботу в контексті розглянутого питання |
методи |
Пояснює, як були зібрані дані |
результати |
Описує факти, які були виявлені в ході дослідження |
Аналіз і Висновки |
Описує значення отриманих результатів |
Подяка |
Висловлює вдячність людям, які надавали допомогу в проведенні дослідження |
посилання |
Вказує на використання раніше опублікованих робіт |
Додатковий матеріал |
Надає додаткові онлайн–матеріали до статті (необроблені дані, відео– та аудіофайли) |
Перевага такої структури полягає в тому, що завдяки їй статтю можна читати на декількох рівнях. Деякі просто подивляться на назву, інші прочитають назву і анотацію, а якщо людина хоче дізнатися про дане дослідження докладніше, він прочитає більшу частину статтю або всю статтю.
- Ваш рукопис
- Назва
Назва роботи має чітко і точно відображати зміст статті і давати читачеві можливість вирішити, чи читати статтю далі. Назва це своєрідний рекламний хід: вдала назва зацікавить читачів, в той час як стаття з невірно підібраним назвою може так і не знайти свою цільову аудиторію. Назва повинна бути простою, що привертає увагу і конкретним. Уникайте зайвих слів, скорочень і жаргону. Від точності назви статті залежати точність пошуку роботи в реферативних і індексних покажчиках, які витягають зі статті ключові слова, використовувані в перехресних посиланнях.
приклад:
- Неправильно: Ефект нагрівання альбуміну та жовтка Gallusgallusdomesticus, укладених в карбонат кальцію, в H2O до температури 373.15 K.
- Правильно: Варка курячого яйця у воді
Вдало підібрані назви:
Визначають головну тему рукописи . Починаються з предмета дослідження Є точними, конкретними і повними. Максимально короткі і інформативні . Привертають увагу і пробуджують інтерес, викликають бажання читати далі.
автори
Список авторів повинен включати тільки тих авторів, які внесли інтелектуальний внесок в дослідження, готові нести публічну відповідальність за дані та висновки, що містяться в дослідженні, і схвалили остаточну версію рукопису. У різних наукових дисциплінах порядок, в якому наводяться імена авторів, може відрізнятися. Ім'я автора статті не завжди вказується першим.
Список ключових слів
Більшість журналів вимагає наявності списку ключових слів. Це список важливих слів, які характеризують дане дослідження (крім тих слів, які згадані в назві). Оскільки ключові слова використовуються в реферативних і індексних покажчиках, правильний вибір ключових слів збільшує ймовірність того, що вашу статтю знайдуть інші вчені. Багато журналів, які співпрацюють з видавництвом Elsevier, також вимагають, щоб автори вибрали предметну категорію, до якої можна віднести тему їх дослідження. За допомогою такої класифікації редактори підбирають рецензентів.
анотація
Анотація повинна підсумовувати мету проблеми або дослідження, метод, результати і висновки вашого дослідження. Анотація дозволяє виділити основну інформацію по кожному розділу вашої статті і зазвичай обмежується 200 словами. Анотація повинна містити достатню кількість подробиць, щоб читач міг вирішити, чи варто читати статтю далі. Назва і анотація повинні бути незалежними один від одного, тому що вони включаються в індексними каталогами. В анотації слід обійтися без посилань, схем і таблиць. У вас є 200 слів, щоб описати своє дослідження – так використовуйте їх з розумом. Багато авторів пишуть анотацію в останню чергу, щоб вона точно відображала зміст статті. Постарайтеся зробити свою анотацію цікавою, проте не забувайте про точність і доречність. Не попадіться в пастку, коли в анотації є обіцянки, яким сама стаття не відповідає.
Анотації повинні бути:
- інформативними (не містити загальних слів);
- оригінальними (не кальку російськомовної анотації);
- змістовними (відображати основний зміст статті і результати досліджень);
- структурованими (слідувати логіці опису результатів в статті);
- «англомовними» (написані якісним англійською мовою);
- компактними, але не короткими (в межах від 100 до 250 слів)
Приклад структурованого авторського резюме
ORCID, ваш науковий ідентифікаційний номер
ORCID це реєстраційний номер, який об'єднує всі ваші наукові дослідження і публікації. Пройшовши реєстрацію на ORCID (www.orcid.org), ви отримуєте унікальне 16–значне посилання, яке веде у ваш особистий онлайн–досьє. Це досьє знаходиться у відкритому доступі. Його можуть переглядати редактори, що фінансують організації, видавці та установи. ORCID вирішує проблему плутанини, пов'язаної з іменами авторів, і може використовуватися в якості сполучного ідентифікатора на всіх етапах процесу наукової комунікації.
Основний текст
Вступ
Вступ повинен бути коротким. Це означає, що він повинен розкривати контекст дослідження даного питання, однак не повинен перетворитися на лекцію з історії. Вступ повинен чітко визначати досліджуваний питання, його контекст, а також причини проведення дослідження. Для виділення контексту ви повинні коротко проаналізувати раніше проведені дослідження, а також сформулювати питання, на які ви намагаєтеся відповісти. Поясніть результати інших досліджень, які ви ставите під сумнів або підтримуєте. Коротко і логічно підведіть читача до своєї гіпотези (своїм гіпотезам), питання (питань) дослідження, а також до загального експериментальному підходу або методу (якщо він у вас є).
метод
(Цей розділ також може називатися «Матеріали і методи» або «Експериментальні методи»)
В цьому розділі читачеві надається досить докладної інформації для того, щоб він міг відтворити ваше дослідження. Поясніть, чому ви взялися за вивчення даного питання, виділіть процедури, яким ви слідували, і структуруйте їх якомога логічніше. Якщо ви використовували нові методи, вам слід детально їх пояснити. Якщо ці методи вже використовувалися в раніше опублікованих роботах, приведіть назву методу і цитату з раніше опублікованою роботи. Якщо ви використовували модифіковані методи, слід послатися на оригінальну роботу і привести внесені вами зміни. Вкажіть обладнання і опишіть матеріали, використані в ході дослідження; якщо якість матеріалів варіюється, вкажіть їх джерела. Вкажіть частоту спостережень, а також типи реєстрованих даних. Описувати способи вимірювання з точністю, вказуйте переваги і недоліки окремих способів вимірювання. Наведіть назви всіх використаних статистичних критеріїв, за допомогою яких можна обгрунтувати отримані числові результати. Рекомендується використовувати минулий час і уникати дієслів в першій особі (хоча такі вимоги залежать від кожного конкретного журналу).
Якщо у вашому дослідженні задіяні люди, тварини, стовбурові клітини або інші біонебезпечні матеріали, вам слід написати заяву про дотримання етичних норм, в якій повинно бути приведено згоду учасників на публікацію даного дослідження. Також слід виділити критерії, що використовувалися для відбору учасників, і обгрунтувати значимість цих критеріїв.
результати
Цей розділ повинен об'єктивно представляти результати вашого дослідження, а також пояснювати (переважно у вигляді тексту), які факти були виявлені. У цьому розділі ви демонструєте, який внесок ваші нові результати вносять в базу наукових знань. Тому важливо чітко вибудувати їх в логічній послідовності. Ця послідовність повинна грунтуватися на таблицях і схемах, які найкращим чином представляють результати вашого дослідження. Необроблені дані рідко включаються в наукову статтю; дані зазвичай аналізуються і подаються у формі схем, діаграм, таблиць і описів проведених спостережень. Також важливо чітко виділити основні напрямки. Таблиці і схеми повинні бути пронумеровані окремо і йти в тій послідовності, в якій вони згадуються в тексті. До таблиць має додаватися короткий опис (легенда), з якого читач може зрозуміти, як були отримані ці дані. У цьому розділі не слід аналізувати отримані результати – для цього призначений розділ «Обговорення та висновки».
Аналіз і висновки
У цьому розділі описується значення отриманих результатів, особливо в контексті тих фактів, які вже були відомі про предмет дослідження. Тут ви можете навести загальні і приватні висновки. Чи не підсумовує в цьому розділі вашу роботу: для цього призначена анотація. Щоб зв'язати цей розділ з Вступом, слід повернутися до висунутої гіпотези (гіпотез) і пояснити, якою мірою отримані результати відповідають вашим очікуванням і літературних джерел, на які ви посилалися у своїй роботі. Ваші результати підтверджують уже існуючі теорії або суперечать їм? Що важливіше, в цьому розділі ви повинні пояснити, який внесок в розвиток науки внесло ваше дослідження. Запропонуйте подальші можливі експерименти і вкажіть, ведуться або вони вже. Ваші висновки повинні грунтуватися на отриманих вами результати: важливо не поширювати ваші висновки за межі отриманих результатів, щоб уникнути недоречних міркувань і сміливих суджень. Також в цьому розділі можна запропонувати способи практичного застосування отриманих результатів і виділити наступні етапи вашого дослідження.
Впевніться, що:
ваші результати підтверджують ваші висновки; ви використовуєте конкретні вирази і кількісні описи (наприклад, «на 12 градусів вище» замість «більш висока температура»); ви використовуєте усталені терміни. Чи не придумуйте свій власний словник. Забули про важливе терміни? Поверніться в розділ «Вступ» і опишіть його там;
ви засновуєте всі свої тлумачення і міркування на фактах, а не на уяві.
Подяка
У цьому короткому розділі повинні приводитися імена тих людей, які допомогли вам у проведенні вашого дослідження – наприклад, асистенти або постачальники, які безкоштовно надали вам матеріали. Також в своїй статті автори повинні вказувати фінансовий або інший вид субстантивного конфлікту інтересів, які можуть вплинути на результати або тлумачення дослідження.
посилання
У новому дослідженні використовуються знання, отримані в ході попередніх досліджень, тому в статті повинні бути дані вказівки на раніше опубліковані роботи. Будь–яка інформація, що не випливає з вашого дослідження і не вважається загальновідомим фактом, повинна бути представлена у вигляді цитати. Способи оформлення цитат значно відрізняються, тому щоб правильно оформити посилання, ознайомтеся з «Керівництвом для авторів», пропонованим обраним вами журналом. Незалежно від його довжини, будь–який текст, цитований в статті, повинен бути укладений в лапки і супроводжуватися посиланням на нього. У списку використаних джерел в кінці статті повинні бути приведені всі посилання, використані в вашій статті. Цей розділ відрізняється від тих, що зустрічаються в книгах розділу «Бібліографія», де наводяться прочитані автором роботи, а не обов'язково ті роботи, які були процитовані в тексті. Вимоги до оформлення списку посилань також відрізняються в різних журналах, тому вам також слід уточнити цю інформацію в «Керівництві для авторів».
Додаткові матеріали
Якщо у вас є додаткові матеріали (наприклад, необроблені дані, відеоролики), який, на вашу думку, будуть цікаві для читачів, ви можете привести онлайн–посилання на них.
Додаткові матеріали можуть включати таблиці з необробленими даними, відео– і аудіофайли, фотографії, складні 3D–моделі. Якщо ви хочете привести більше одного набору матеріалів, пронумеруйте їх (наприклад, Додаток 1, Додаток 2 і т.д.).
презентація
Тепер ви знаєте, яку структуру повинна мати ваша рукопис. Однак це ще не все (ви так і думали, чи не так?). Якість рукопису також залежить від стилю написання, вашого рівня володіння мовою, форматування, обраних вами малюнків і діаграм – іншими словами, від презентації вашого матеріалу.
Стиль і мова
Перебуваючи в процесі написання свого рукопису, пам'ятайте, що обраний вами журнал, швидше за все, дотримується певного стилю. Якщо ви можете писати в цьому стилі, це збільшує шанси того, що ваша стаття буде опублікована. Також існує загальноприйнятий стиль написання наукової роботи. Його призначення полягає в тому, щоб якомога чіткіше і ясно розповісти про свої результати і висновки. Нижче наведено кілька порад:
1. Намагайтеся не прикрашати текст непотрібними словами або фразами. Дотримуйтеся простоти.
2. Використовуйте дійсний стан всюди, де це можливо. Наприклад, фраза «... вуглекислий газ використовувався заводом ...» стоїть в пасивному стані. Представляючи цю ж фразу в дійсномустані, ви значно спрощуєте пропозицію – «... завод використовував вуглекислий газ ...».
3. Зверніть увагу на час. Для вираження загальновідомих фактів і гіпотез використовуйте даний час (наприклад, «Середня тривалість життя медоносної бджоли становить шість тижнів»). Для опису проведених вами експериментів використовуйте минулий час (наприклад, «Всі медоносні бджоли містилися в середовищі з постійною температурою в 23 ° C»). Для опису результатів експерименту використовуйте минулий час (наприклад, «Середня тривалість життя бджіл в досліджуваному середовищі склала вісім тижнів»).
Якість мови і редагування
Наскільки важлива якість англійської мови в статті? Беручи до уваги постійно зростаючі стандарти в області як досліджень, так і публікацій, ви повинні упевнитися, що ваш рукопис оформлено на вищому рівні. Важливим фактором є якість мови написання статті: граматичні, орфографічні та пунктуаційні помилки можуть затримати публікацію і навіть стати причиною відмови в публікації, в результаті чого ваше дослідження не отримає визнання, яке воно заслуговує. Якщо редактор бачить, що низька якість мови применшує наукову цінність статті, він повертає рукопис на доопрацювання. Знайти рецензента для рукопису – непросте завдання, і тому редактори намагаються надати для рецензування грамотно написані рукописи.
Як якість мови впливає на процес рецензування? Науковий зміст і гідність рукопису оцінюються рецензентами і редакторами. Обов'язок автора полягає в тому, щоб надати грамотно написаний рукопис, структура якого відповідає вимогам «Керівництва для авторів». У завдання редакторів і рецензентів не входить виправлення мовних помилок. Грамотно написаний і правильно структурований рукопис є запорукою того, що процес рецензування пройде гладко. Редактори і рецензенти зможуть сконцентруватися на науковій значущості роботи, не відволікаючись на мовні помилки. Більш того, грамотно написаний і правильно структурований рукопис може вийти в друк швидше.
Якщо англійська – не ваша рідна мова
Якщо ви вважаєте, що якість написання вашого рукопису можна підвищити, вам слід звернутися в службу, яка пропонує послуги редагування. Ряд таких служб пропонує авторам свої послуги за конкурентними цінами. Інший варіант – звернутися в бюро перекладів, де вашу роботу професійно перекладуть англійською мовою.
Відформатуйте свою статтю
Ваша стаття повинна бути не тільки грамотно написана, а й належним чином відформатована.
Приймається більшість текстових форматів, проте перевага віддається форматам rtf, doc, docx або LaTeX
В процесі обробки вашої статті більшу частину форматуючих кодів прибирають або замінюють, тому не варто витрачати час на зайву стилізацію свого тексту. Краще уникати таких видів форматування, як автоматичний перенос слів, вирівнювання, подвійні колонки і автоматична нумерації параграфів (особливо для пронумерованих посилань)
Можна використовувати жирний, похилий, підрядковий, надрядковий і інші види шрифтів.Якщо при побудові таблиць ви використовуєте готову сітку, використовуйте одну сітку для кожної окремої таблиці, а не для кожного ряду. Якщо ви не використовуєте готову сітку, вирівняйте стовпці за допомогою клавіші пробілу.
ілюстрації
Включення ілюстрацій, малюнків, таблиць та іншого візуального матеріалу (наприклад, мультимедійні та додаткові файли в електронному форматі) допоможе видавцеві уявити вашу роботу в найкращому вигляді і забезпечить точність, ясність і деталізованість вашої роботи. Більш детальні вимоги до візуального матеріалу наведені на сторінці www.elsevier.com/artwork
Напишіть супровідний лист
Кожна заявка на публікацію наукової роботи повинна супроводжуватися листом, в якому повинно бути зазначено, яку роботу ви хочете опублікувати і чому ви хочете опублікувати її саме в цьому журналі.
Ви повинні вказати:
Ім'я автора, якому видавець буде адресувати всю кореспонденцію (якщо авторів декілька, для цієї мети повинен бути вказаний лише один з них)
Електронна адреса, контактна адреса, телефон і факс (автор отримує PDF–підтвердження на свою електронну адресу)
Будь-яку інформацію, яка виступає в підтримку вашої заявки (наприклад, оригінальні дані або актуальність теми).
У супровідному листі не повинна наводитися інформація, яка міститься або повинна міститися в вашому рукописі. Наприклад, якщо ви подаєте заявку на публікацію в медичний журнал, то в своєму рукописі ви повинні вказати, що ви отримали згоду на публікацію даної роботи від усіх пацієнтів, що мають відношення до вашого дослідження.
Скільки чекати до публікації?
Після читання коректури ваша стаття буде опублікована онлайн в базі даних ScienceDirect. Також їй буде присвоєно цифровий ідентифікатор, який означає, що вона може відразу ж цитуватися (детальніше читайте на www.doi.org).
Думаєте, що це все?
Рукопис написаний. Ви слідували вимогам обраного вами журналу. Ви структурували свою роботу відповідно до стандартної структурою наукової статті. Рукопис написаний грамотно, зрозумілою і точною англійською мовою. Ви включили в свою роботу кілька ілюстрацій, схем і таблиць. Супровідний лист є. Отже, ви готові відправляти свій рукопис?
Не поспішайте.
Потрібно уважно перевірити рукопис на предмет структури, мови написання і вибору журналу. Ще раз прочитайте «Керівництво для авторів». Тільки після цього першого етапу перевірки ви можете відсилати свій рукопис. Після того, як Elsevier отримає вашу рукопис, вона буде вважатися остаточним варіантом вашої роботи.
Контрольні питання перед здачею рукопису
Наукова складова: що потрібно перевірити?
Ваша робота представляє інтерес для читачів даного журналу?
Ваша робота робить значний внесок в розвиток вже існуючого методу?
Ваша точка зору відповідає точці зору журналу?
Ви робите обгрунтовані висновки на підставі отриманих результатів?
Ваша робота вносить вклад в базу знань?
Навіщо це робити? Для того, щоб переконатися, що ваша рукопис підходить для даного журналу.
Вашу рукопис можуть відхилити, якщо:
Вона не представляє великого інтересу або зачіпає виключно місцеві питання (тип вибірки, географія, певний продукт)
Робота заснована на стандартному застосуванні добре відомих методів
Робота являє покроковий прогрес або має обмежену сферу застосування Новизна і значимість роботи не очевидні або недостатньо обгрунтовані
Презентація: що потрібно перевірити?
Ще раз прочитайте «Керівництво для авторів»! Досконально перевірте свій рукопис. Переконайтеся, що кожен аспект вашої рукописи відповідає вимогам журналу (в тому числі – кількість слів, розташування тексту та ілюстрацій, оформлення посилань і цитат у тексті)
Структурована чи ваша стаття відповідно до розмітки? (Сторінка 5)
Чи є в статті занадто багато посилань на свої власні роботи або посилань на джерела, недоступні для читачів з інших країн?
Виправте всі граматичні та орфографічні помилки.
Навіщо це робити? Щоб переконатися, що ваш рукопис грамотно і правильно написано.
Ваш рукопис можуть відхилити з наступних причин:
- невідповідність вимогам; некомпетентний огляд літератури;
- низький рівень володіння англійською мовою.
Все зроблено?
Після того, як ви перевірили (а якщо можливо – двічі перевірили) свій рукопис, можете відправляти її редактору журналу.
Оцінка якості статті
анотація
• короткий виклад змісту статті
• Наявність ілюстративного матеріалу (оформлення)
• Кількість і якість посилань
• Середнє число посилань в англомовній статті – 30, в російськомовній – 10 (з суспільних наук – менше)
• Низький% посилань на англомовні публікації – висновок – погано читаємо англомовну літературу, вузький кругозір
• Читаність статей
• Експертам важко оцінити текст російськомовної статті, тому чим краще анотація – тим краще результат
рецензування
Після того, як стаття надійшла в журнал, вона буде рецензуватися. Перегляд та незалежним редагуванням статей в дослідницьких журналах займаються визнані експерти в своїх областях. Рецензентів призначає редактор журналу. У деяких журналах редактори просять авторів надати імена потенційних рецензентів, проте підбір рецензента є обов'язком редактора. Редактор може сам виступати в ролі рецензента.
Рецензування виконує дві основні функції:
виступає в ролі фільтра, завдяки чому публікуються тільки якісні дослідження. Рецензенти визначають обгрунтованість, значимість і оригінальність роботи; покращує якість досліджень, що подаються на публікацію: рецензенти можуть внести пропозиції щодо поліпшення рукописуі дослідження.
види рецензування
Тип рецензування |
опис |
Одностороннє сліпе рецензування |
Автору невідомо ім'я рецензента, а рецензенту відомо ім'я автора |
Двостороння сліпе рецензування |
Ні рецензент, ні автор не знають імен один одного |
Відкрите рецензування |
Рецензент і автор знають імена один одного |
Що робить рецензент?
Рецензент радить редактору прийняти рукопис, прийняти з необхідністю коригування або відхилити рукопис. Щоб скласти справедливе судження про рукописи, рецензенти перевіряють її, спираючись на свій власний список контрольних питань (який дуже схожий на список, наведений вище!). Цей список допомагає їм оцінити зміст статті на предмет наукової цінності та оригінальності, відповідності стандартної структурі наукових робіт і правильного оформлення цитат і посилань. Рецензент уважно вивчає вашу методологію і етичний підхід. Потім він радить вам, які зміни слід внести в рукопис перед її публікацією.
Процес прийняття вашого рукопису до друку
Обов'язки авторів
Стандарти звітності: автори оригінального дослідження повинні надати точний звіт про виконану роботу, а також об'єктивне обгрунтування значущості цієї роботи Доступ до даних: Авторів можуть попросити надати які стосуються статті необроблені дані для редакторського перегляду, тому автори повинні бути готові надати такі дані
Оригінальність і плагіат: автори повинні створювати абсолютно оригінальні роботи. При використанні роботи і / або слів інших авторів необхідно приводити посилання або цитату
Багаторазова публікація: автори не повинні публікувати статті, що описують одне і те ж дослідження, в більш ніж одному журналі або первинної публікації
Згадка джерел: роботи інших авторів повинні бути згадані відповідним чином
Дозволи: обов'язком автора є отримання дозволу на використання матеріалів третьої сторони і оплата такого дозволу
Авторство статті: авторство повинно включати тих людей, які внесли інтелектуальний внесок в концепцію, розробку, проведення та інтерпретацію даного дослідження. Всі особи, які внесли інтелектуальний внесок в роботу, повинні бути вказані як співавтори. Особи, які брали участь в певних субстантивних аспектах дослідження, повинні бути згадані в розділі «Подяка» або вказані як асистенти
Конфлікти інтересів: в своїй статті автори повинні вказувати будь–який фінансовий чи інший субстантивний конфлікт інтересів, який може вплинути на результати або інтерпретацію їх статті
Фундаментальні помилки в опублікованих роботах: якщо автор виявив серйозну помилку або неточність у своїй вже опублікованій роботі, його обов'язком є негайно сповістити про це редактора журналу або видавця, а також надати редактору сприяння у виправленні або вилучення статті.
Журнали відкритого доступу
Ви можете вирішити надрукувати вашу статтю в одному з журналів відкритого доступу. Всі статті, які видаються в цих журналах, знаходяться у вільному доступі і мають на увазі додаткові права користувача. Витрати на надання вільного доступу до матеріалів покриваються за рахунок внесків за публікацію.
Імпакт-фактор і інші показники
Імпакт-фактор
Імпакт-фактор це найбільш широко використовуваний якісний показник важливості наукових публікацій. Він являє собою співвідношення кількості цитувань до кількості цитованих статей, опублікованих в даному в журналі за останній час; це середня кількість цитувань на одну опубліковану статтю.
Методика розрахунку
Офіційний імпакт-фактор, що публікується в журналі JCR, розраховується наступним чином:
Число посилань за останні два роки.
Наприклад, імпакт-фактор за 2011 рік ця кількість цитувань за 2011 рік всіх статей, опублікованих за 2009–2010 роки, до кількості всіх статей, опублікованих в даному журналі за 2009–2010 роки.
Значення імпакт-фактора значно варіюються в залежності від наукової тематики журналу. Порівняння значень цього показника має сенс лише в межах однієї і тієї ж категорії або групи.
h–індекс
h–індекс це показник, який характеризує продуктивність вченого, засновану на кількості його публікацій і кількості цитувань кожної з опублікованих їм статей. Цей показник залежить як від кількості (кількість публікацій), так і від якості (число цитувань) публікацій даного вченого.
Якщо розташувати всі публікації даного вченого в порядку спадання за кількістю цитувань кожної публікації, h–індекс це найбільше число статей, h , кожна з яких отримала як мінімум h цитувань. Отже, якщо 10 статей даного вченого отримали як мінімум 10 цитувань, то h–індекс цих публікацій буде дорівнює 10; якщо 81 стаття вченого отримала як мінімум 81 цитування, то h–індекс дорівнюватиме 81. Значення h–індексу дорівнюватиме 1, якщо кожна зі статей вченого отримала по 1 цитування, а також якщо цитування (цитування) отримала лише 1 стаття вченого.
Чим h–індекс відрізняється від імпакт–фактора?
Основна відмінність полягає в тому, що h–індекс характеризує продуктивність окремого вченого.
h–індекс ґрунтується на загальній кількості цитувань, отриманих статтями даного вченого протягом усього його життя. Імпакт–факторгрунтується на кількості цитувань лише за 2 роки.
Обидва ці показники вимірюють середню продуктивність окремого вченого або журналу. Оскільки кожен з цих показників є усередненими, одні статтям даються набагато більше цитувань, а інші – менше.